Farmors begravning

Imorgon är det dags. Dags för tårar, men inte bara av sorg utan också av glädje. För jag vet att farmor har det bättre där hon är nu än vad hon hade det tidigare.

Det känns så konstigt att min pappas mamma har dött.

"Mammor kan inte dö. De får inte dö. Men mammor kan verkligen inte under några omständigheter dö. De lever alltid vidare i sina barn, deras barn och deras barnbarn."

Mycket kärlek till dig farmor och hoppas du alltid har ett vakanda öga på mig och jag ska alltid titta upp mot himlen och hälsa på dig.

Ha det godis farmor, älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Marie B

Jag tänker på er jätte mycket Jonas! Vet att begravniningar inte är det roligaste man kan vara med om precis,
men det är en tröst i sorgen att man vet att dom inte har ont längre och är på ett bättre ställe. Hon är inte ensam i himlen heller, jag sa till Ida att hon kan hålla min morfar sällskap nu, dom tittar ner på oss, oftare än vad vi tror :)

ta hand om dig Jonas, så ses vi förhoppningsvis snart!
Stor kram Marie

2008-04-30 @ 12:53:18
Postat av: Mamma

Hejsan Gubben

Så fint du skrivit om farmor!
Det är konstigt och känns svårt att fatta att ena dagen finns man och nästa finns man inte... det gäller att njuta av varje timma man får, man vet aldrig vad som väntar en.
Kom ihåg mormor och morfar, vi vet inte hur länge vi får ha den hos oss. Skicka ett kort eller ring ibland, de blir så glada då...

Kram, jag älskar dig

2008-05-05 @ 12:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0